lördag 18 februari 2017

Lev i nuet....

Nätterna har blivit bättre och jag kan äntligen sova när jag stänger ögonen. Men tankarna snurrar och jag kan inte riktig få grepp om en del saker. Ibland känns det som om man aldrig riktigt kommer fram till hur man ska göra för att saker ska bli rätt. Vad är rätt och vad är fel ? Jag vänder ut och in på mig utan att komma fram till hur jag ska knyta upp de knutar som jag dragit åt. Vem är det som vet vilken väg man ska välja ? Hur kommer det sig att man inte kan hitta de verktyg som man behöver för att äga sin egen tid ?
Jag väljer att sätta på vår tv, lyssna på bidragen i kvällens mello med tända ljus och en god kopp kaffe i handen. Jag försöker att fånga dagen och njuter av att få leva i nuet.


3 kommentarer:

  1. ❤ din högsta chef är den som går under din egen hatt ❤❤ Kram

    SvaraRadera