lördag 11 mars 2017

Min väg....

När kroppen inte riktigt vill som jag försöker jag samla energi genom att vara nära min familj och mina vänner men ibland hjälper inte ens det. Hjärtat hoppas över och kroppen skriker och hjärnan hinner inte med. Ibland måste man stanna upp och andas, fundera och finna lösningen. Hitta svaret.
Har jag gjort det ? Ja kanske. En klok och nära vän sa till mig att jag måste hitta mig själv igen. Hitta tillbaka till vem jag är. Tankarna har varit många och jag tror jag kommit fram till en lösning och kanske men bara kanske har jag hittat vägen jag behöver gå för att komma tillbaka till mitt rätta jag. För att göra det måste jag först och främst göra saker jag tycker om. Igår kom min efterlängtade bok från Linda Andersson och den pekade mig i rätt riktning denna gången. Köket är den bästa platsen i mitt hem. Här hör jag hemma och här finner jag harmoni.

Självklart blev jag tvungen att baka något ur boken direkt. Smuldegskakor fick det bli. Vem tycker inte om smuldegen som ligger uppe på pajen? Fler av Lindas recept hittar ni här : http://tidningenhembakat.se/kategorier/bloggar/lindas-bakskola/

Du behöver:
150 gram smör
1 1/2 dl socker
3 dl vetemjöl
1 dl havregryn
1/2 tsk flingsalt

Gör så här:
Sätt ugnen på 180 grader. Nyp ihop smöret med de torra ingredienserna. Klicka ut ca 24 runda kakor på en plåt. Platta till dom lite men inte för mycket för då kan kakan bli kompakt. Grädda  i mitten av ugenen 16-18 minuter och låt dom kallna på galler.
Grymt goda kakor som passar utmärkt till kvällens mello-mys.
Ha en bra lördag mina vänner.
// Jenny


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar