söndag 1 december 2013

1:a December & Cake Pops

Bara jag och mitt kaffe som är uppe denna underbar December morgon. Njuter i soffan medans dom andra i familjen sover. Passar mig utmärkt då jag gärna har morgonen för mig själv.
I fredags bakade jag Cake Pops till Nathalies fredagsmys kalas. Verkligen uppskattat av både gäster och familjen. En höjdare.


Till mina Cake Pops använde jag :

1 pkt Ballerina kladdkaka kex
50 g Philadelphiaost
150 g Marabu mjölkchoklad Daim
Grillspettspinnar


Gör så här:
Lägg alla kexen i en mixer och kör tills de är sönder smulade. Blanda i Philadelphiaosten och blanda.
Gör små bollar av smeten och sätt dom på grillspettspinnar. Låt dom vila i kylen en stund.
Smält chokladen och täck sen varje kula med den smälta chokladen. Ställ in i kylen igen tills det är dags att servera dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar