söndag 11 maj 2014

Havrekakor nästan mitt i natten.

Huset är städat, storhandlingen inför nästa vecka är fixad, Sessan är nattad och morgondagen förberedd. Sätter mig i soffan för att hålla kväll och som vanligt läsa en del av de bloggar jag brukar gå igenom. Det farliga med att göra detta är att det alltid dyker upp något recept på någon blogg som jag känner att jag måste prova. Så även denna kvällen. Hittade ett bra recept på Havrekakor på Anettes blogg  http://anettan.blogspot.se/. Mannen tror att jag är knäpp när jag flyger upp från soffan och nästan i panik skriker DESSA MÅSTE JAG PROVA. 
Sagt och gjort. Å tro mig jag hade rätt...... super goda :)

Havrekakor
Ca 20st
125 g smör
3,5 dl havregryn
1 dl socker
1 dl vetemjöl
1 tsk hjorthornssalt

Blanda alla ingredienser och rulla lagom stora bollar. Lägg på plåt. Grädda ca 10 minuter på 175 grader. Låt svalna.

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar