söndag 7 december 2014

Knäck

Huset förgylls av doften av knäck och svordomar. AJ vad ont det gör att bränna sig på knäck. Nåja det blev en hel burk i alla fall och goda blev dom med.
Sonen gjorde sina egna för han vill ha " misslyckade " alltså mjuka knäck. Riktigt mysigt att få tillbringa en stund med mina barn i köket. Framför allt storebror som man så sällan ser hemma och framförallt inte i köket tillsammans med mig. Detta ger mig energi till max och jag har fått lite ny luft i mina lungor.


Blev 2 satser idag en med och en utan mandel.

Knäck
ca 100 st

2 dl ljus sirap
2 dl strösocker
2 dl vispgrädde
1 dl finhackad mandel

Blanda allt i en kastrull och låt koka tills det når 118 grader. Ta av kastrullen och blanda i mandel. Häll smeten i formar.

MUMS!

Ha en fortsatt trevlig 2:a advent.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar