måndag 18 april 2016

Karamellpopcorn

Idag har jag testat något jag aldrig gjort tidigare, nämligen karamellpopcorn. Oj så gott!
Mannen är på träning och jag sitter med sonen i soffan och njuter av dessa underbara popcorn. Jag tror att det kommer bli en stor favorit här hemma till fredagsmyset. Något ni absolut måste testa.



Du behöver:
1 dl opoppade popcorn / eller 100 gram färdigpoppade
100 gram smör
2 dl strösocker
 
Gör så här:Poppa dina popcorn klart – fungerar utmärkt med micropop- salta efter smak & tycke.
Smält smör och socker i en stekpanna med höga kanter, under omrörning tills du får en gyllenbrun slät massa.(min blev först korning och konstig)
Häll i popcornen och rör runt några gånger. Vänd upp på bakplåtspapper och låt svalna något innan du delar på dem med hjälp av två gafflar ( det är jättevarmt).
Njut men akta er för dessa vill man bara ha fler av.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar