fredag 24 april 2015

Nyttiga plättar och vackra rosor.

Jag försöker hitta lite nyttigare alternativ till mellanmål till min dotter. Idag fick det bli en ny variant av plättar. Med smak av kakao och banan. Sessan åt med god aptit och jag känner att vi nog ska kunna hitta en bättre väg för henne. Dags att lägga full fokus på min sessa och hennes välmående.




• 1 mosad banan
• 1 ägg
• ½ dl havegryn
• 1 msk kakao
• Lite honung eller annan sötma

Jag blandade allt i min mixer till en slät smet. Stekte dom i väldigt lite mjuka milda. Till detta hade jag rivet äpple.
Man skulle kunna ha lite kesella och färska bär men tyvärr finns inte det hemma i min kyl just nu.

Är det någon som har tips på bra nyttiga mellanmål tar jag gärna emot dom :)


De underbara rosorna låg på min trappa idag när jag kom hem från jobbet. Ett jätte fint kort med texten " för att du är du" sitter på buketten. Detta gjorde min dag. Finaste bästa Anette. Vad skulle jag gjort utan dig ?

Trevlig helg mina vännor. // J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar